KRYTERIA OCENIANIA NA LEKCJACH ETYKI W KLASACH I-III

Ocenie podlega:

  • aktywne uczestniczenie w lekcji,
  •  wypowiedzi ustne,
  • wypowiedzi pisemne,
  • przygotowanie materiałów do lekcji,
  • przygotowanie argumentów do dyskusji,
  •  prowadzenie zeszytu,
  • prace domowe,
  • sprawdziany,
  • prezentacje,
  • prace dodatkowe.

Celujący:

  • samodzielne przygotowanie prezentacji/projektu,
  • wzorowe prowadzenie zeszytu,
  • aktywny udział we wszystkich lekcjach,
  • posługiwanie się ze zrozumieniem elementarnymi pojęciami z zakresu etyki,
  • systematyczne przygotowanie do lekcji,
  • podejmowanie zadań dodatkowych,
  • samodzielne inicjowanie pewnych działań, jak na przykład zaproponowanie i opracowanie tematu związanego z omawianym zagadnieniem, lecz zdecydowanie w stopniu wykraczającym poza standard i program obowiązkowy.

Bardzo dobry:

  • systematyczne   przygotowanie   do   lekcji, 
  • czynny   udział w zajęciach/dyskusjach,  
  • posługiwanie   się  ze  zrozumieniem   elementarnymi   pojęciami  z zakresu etyki/filozofii,
  • wzorowe prowadzenie zeszytu, odrobione prace domowe.

Dobry:

  • systematyczne  przygotowanie  do  lekcji,  
  • częsty  udział  w  dyskusjach, rozumienie elementarnych pojęć z zakresu etyki/filozofii, 
  • dobrze prowadzony zeszyt,
  • odrobione prace domowe,

Dostateczny:

  • rozumienie omawianych zagadnień,
  • sporadyczny udział w dyskusjach,
  • prowadzenie zeszytu,

 

Dopuszczający:

  • bierny udział w lekcjach, prowadzenie zeszytu,

 

Niedostateczny:

  • niespełnienie powyższych warunków.

Aby poprawić ocenę, uczeń   musi   uzupełnić   zaległe   prace,   zaliczyć   sprawdziany   lub   poprosić o wyznaczenie prac dodatkowych i odrobić je w terminie ustalonym przez nauczyciela. 

Dodatkowe informacje