GANG SŁODZIAKÓW W KLASIE 3A

   W klasie 3A zakończyła się kolejna akcja czytelnicza Gang Słodziaków, której celem było wypracowanie u dzieci nawyku codziennego czytania. Wszyscy doskonale wiemy, że czytanie pełni ważną rolę w rozwoju każdego ucznia, a literatura wywiera ogromny wpływ na rozwój emocjonalny dziecka. Pozwala mu lepiej zrozumieć innych ludzi, wprowadza w świat fantazji, wyrabia codzienne nawyki, kształtuje wrażliwość emocjonalną. Książka kształtuje również cechy społeczne. Dziecko czytając potrafi żyć w grupie, uczy się właściwych zachowań - pomaga słabszym, szanuje dorosłych, rozwiązuje konflikty. Wszystkie dzieci z klasy 3A każdego dnia miały czytać głośno tekst ulubionej książki, a rodzice czuwali nad prawidłowym przebiegiem akcji, składając podpis w okienkach. Wszystkie dzieci za systematyczną pracę i uzbieranie kompletu naklejek otrzymały nagrody: książki, kredki i bąbelkowe rękawice.
Serdecznie dziękujemy pani Bogusławie Ziemińskiej i pani Magdalenie Suszyckiej za zorganizowanie nagród.


ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA EKO-HASŁO

W konkursie na najlepsze eko-hasło związane z „Czystą Świdnicą” jury wyłoniło:

* dziewięć propozycji na eko-hasło jako ex aequo I miejsce

* sześć wyróżnień

Ex aequo  I miejsce (kolejność przypadkowa):

Hanna Karpińska i Jessica Gawrysiak

„Świdnicy pomóżmy, śmieci ułóżmy i w lewo i w prawo kręćmy się żwawo”

Hubert Hołdys, Daniel Wielemborek i Marcel Borkowski

„Czysta Świdnica, czysta planeta, a za rogiem jest już meta”

Maria Bomba

„Sport uprawiajmy, o Świdnicę dbajmy, czystą Świdnicę mamy i dla niej biegajmy”

Krystian Tarnowski

„Nie siedź tylko przy komputerze, lepiej pojeździć na rowerze. Sprzątanie śmieci to fajna sprawa, a aktywność na dworze to super zabawa”

Julia Fitrzyk, Natalia Cibor i Karolina Fasuga

„Segreguj śmieci, bo tak przystało, planety nie truj, bo będzie jej mało”

Hanna Janiszewska, Natalia Kardasz, Natalia Makowska, Łucja Miłkowska, Oliwia Raczyńska

„Jak węgiel to tylko w Minecraft”

Karolina Sajdak

„Cały dzień dzisiaj biegamy i o naszą Świdnicę dbamy”

Ola Gawrońska

„Biegać, skakać i zamiatać. Dla czystej Świdnicy trzeba zamiatać”

Kacper Rosiak, Karol Wiatrowski i Filip Majewski

„Ekologia ważna jest, środowisko ważne też. Gdy Ty śmieci segregujesz, środowiska już  nie trujesz. Gdy rowerem jeździsz Ty i o środowisko dbasz Ty, wtedy wszyscy cieszą się, bo środowisko czyste jest. Dzieci mogą bawić się i już nie trują smogiem się”

Wyróżnienia:

Piotr Romanowski i Igor Zawiła

„ Samochody- spalin wiele, a rowery- przyjaciele”

„Segreguj śmieci, by Świdnica była czysta. To Twoja okazja, więc ją wykorzystaj”

Marta Moląg

„Bądź fantastic, ogranicz plastic”

Maja Tomikowska

„Świdniczaninie młody, bądź świadom czystego miasta urody. Śmieci swoje wyrzucaj gdzie trzeba, by parki i ścieżki rowerowe były czyste i odjazdowe”

Nina Kołakowska

„Dbaj o naturę i środowisko, a w naszej Świdnicy będzie czysto”

Jakub Matras

„Kto Ziemię szanuje i ekologię  stosuje, ten na dzień dobry zdrowie zyskuje”

Maksymilian Jezierski  

1) Czysta Świdnica każdego zachwyca.
2) Nie mów - nie dam rady, segreguj odpady!
3) Aktywny styl życia receptą na zdrowie.

Gratulujemy ;)

MOJE DROWIE - MOJA SIŁA - WIELKA MOC
REALIZACJA PROJEKTU W KLASIE 3C

   Uczniowie klasy 3C zrealizowali zadania z Modułu II – „Jestem tym, co jem i piję”. Zadania zostały wykonane w ramach realizacji ogólnopolskiego projektu z zakresu edukacji prozdrowotnej i profilaktyki uzależnień „Moje zdrowie- moja siła, wielka moc”. Zadanie pierwsze dotyczyło przygotowania owocowej przekąski z polskich owoców, w związku z tym dzieci wykonały przepyszne sałatki owocowe. Uczniowie, zanim przystąpili do wykonania zadania, dowiedzieli się, jakie wartości odżywcze posiadają owoce oraz dlaczego są one tak ważne w naszej codziennej diecie.

Zadanie drugie dotyczyło warzyw, które dzieci niechętnie jedzą. Cała klasa wykonała surówkę z kiszonej kapusty. Dzieci dowiedziały się, jakie wartości odżywcze posiada kiszona kapusta oraz dlaczego częste jej spożywanie przynosi same korzyści dla naszego zdrowia.

Zadanie trzecie dotyczyło pojęcia „Piramidy zdrowego żywienia oraz aktywności fizycznej”. Uczniom zostały przedstawione zasady zdrowego żywienia, produktów zalecanych i niezalecanych w żywieniu dzieci. Następnie zajęcia praktyczne dotyczyły ułożenia z dostępnych produktów piramidy zdrowego żywienia oraz klasyfikacja żywności na zdrową i niezdrową.


 

Dodatkowe informacje