ZAWODY LEKKOATLETYCZNE - DRUŻYNOWE BIEGI SZTAFETOWE
Sukcesem naszej szkoły zakończyła się kolejna impreza sportowa z kalendarza szkolnego związku sportowego na zawodach lekkoatletycznych w konkurencji drużynowych biegów sztafetowych.
Drużyna dziewcząt w składzie: Hania Grodowska, Natalia Cibor, Hania Bednarska, Jesica Gawrysiak, Martyna Szczepaniak, Weronika Majka, Karolina Głowacka, Pola Matkowska, Maja Antos, Ula Delfel, Maja Tomikowska - uplasowała się na 4 miejscu, niewiele ustępując drużynom, które zajęły pozycje medalowe.
Drużyna chłopców w składzie: Maciek Olech, Antek Chmielewski, Hubert Hołdys, Karol Wiatrowski, Kamil Bieżyński, Miłosz Wodarz, Marek Bryk, Igor Zawiła, Marcel Borkowski, Kasper Skonieczny wywalczyli drugą lokatę, minimalnie ustępując sztafecie z SP 6, z którą walczyli niemal do ostatniego metra. Po zakończeniu zmagań klas 4–6 do rywalizacji sztafet biegowych przystąpili uczniowie klas starszych tj. 7–8, którzy rywalizowali w oddzielnej klasyfikacji. Pewnie pozazdrościli swoim młodszym koleżankom i kolegom i również odebrali pamiątkowe medale, plasując się w rywalizacji świdnickich szkół na 3 miejscu. Opiekun grupy p. Andrzej Czyżowicz w bardzo emocjonalny sposób (niemal biegał obok każdego swojego zawodnika) dopingował i mobilizował swoich podopiecznych, aby start zakończyć sukcesem, co w pełni się udało. W składzie drużyny znaleźli się: Michał Strzelecki, Krzysztof Wyszyński, Marceli Roman, Adam Belka, Wojtek Król, Janek Moląg, Damian Sagała, Jakub Malczyk, Jakub Rosa, Eryk Bartoszewicz.
Wszyscy uczestnicy zmagań sportowych zasłużyli na duże słowa uznania za waleczność, ambicję i jak podkreślają opiekunowie grup „dali z siebie wszystko”, aby uzyskać taki wynik. Dziękujemy za ich wysiłek i odniesiony sukces. Jesteśmy z Was dumni!
Ważne!
Przypominamy, że od tego roku prowadzona jest rywalizacja najbardziej usportowionej klasy w szkole, która na zakończenie roku szkolnego otrzyma puchar przechodni. Celem akcji jest uaktywnienie klas w rywalizacji szkolnej i licznym reprezentowaniu szkoły w zawodach międzyszkolnych. Każda osoba reprezentująca szkołę w zawodach sportowych otrzymuje punkty dla swojej klasy a suma punktów wyłoni najbardziej usportowioną klasę w szkole.
"MIĘDZY MATEMATYKĄ A ZAGADKĄ", CZYLI UCZNIOWIE KLAS 3B I 3C W EXPLORAPARK W WAŁBRZYCHU
2 października 2019 r. uczniowie klas 3B i 3C wybrali się wraz ze swoimi wychowawczyniami do Parku Nauki i Techniki „ExploraPark” w Wałbrzychu.
Wzięli oni udział w lekcji pt. „Między matematyką a zagadką”, gdzie pogłębiali wiedzę w sposób praktyczny.
Po części wykładowej dzieci miały czas dla siebie. Mogły przetestować wszystkie urządzenia znajdujące się w ExploraPark, co sprawiło im dużo frajdy. Celem wycieczki było pokazanie uczniom postrzegania matematyki w niecodzienny sposób. Sala doświadczania matematycznego świata przywitała trzecioklasistów mnogością kolorów i eksponatów. Przewodniczka opowiedziała im, jak korzystać z gier, układanek i innych urządzeń. Pomagała uczniom wypróbować sił w układaniu mozaiki. Wszyscy świetnie poradzili sobie z wyznaczonymi zadaniami. Wycieczka dała uczniom wiele radości i duży zastrzyk wiedzy. Umożliwiła zgłębianie tajników matematyki poprzez zabawę.
WE WRZEŚNIU UCZNIOWIE KLAS 3A, 3B I 3C REALIZOWALI PROJEKT "OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI"
We wrześniu dzieci z klas 3A, 3B i 3C kontynuowały realizację projektu z zakresu edukacji finansowej oraz bezpieczeństwa pn. „Od grosika do złotówki”.
Przypomnijmy: Tematyka tego ciekawego projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk.
Główne cele programu to:
- nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,
- nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań.
Podróżując przez 10 miesięcy z Grosikiem po galaktyce Finanse i Oszczędzanie, dzieci uczą się zasady zarządzania własnymi finansami.
We wrześniu dzieci doskonaliły umiejętności dotyczące racjonalnego gospodarowania własnym budżetem, poszerzały wiedzę o bezpiecznym przechowywaniu pieniędzy oraz poznawały walutę krajów należących do Unii Europejskiej.
https://doba.pl/dsw/artykul/projekt-od-grosika-do-zlotowki-zakonczony/27230/17