MIĘDZYSZKOLNY KONKURS RUCHU DROGOWEGO DLA UCZNIÓW KLAS II I III

   21. 03. 2019 r. zorganizowano w naszej szkole Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym dla dzieci z klas drugich i trzecich. Do konkursu przystąpiło sześć drużyn. Uczniowie doskonale układali puzzle, rozwiązywali krzyżówki i rozsypanki wyrazowe oraz bezbłędnie kolorowali znaki drogowe. Ich prace oceniał przedstawiciel Straży Miejskiej oraz przedstawiciel Policji. Zwyciężyli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 6. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom.


 

JAK UCZNIOWIE KLAS MŁODSZYCH ŚWIĘTOWALI PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

   Uczniowie klas młodszych 21 marca 2019 r. wzięli udział w obchodach Pierwszego Dnia Wiosny. Czekali na ten dzień z niecierpliwością, by móc wreszcie pożegnać zimę.Każda klasa zaangażowała się w pełni, aby zaprezentować się jak najlepiej, przygotowała wiosenne stroje i dekoracje. Dzieci przywitały wiosnę wesołym i niezwykle kolorowym korowodem, który maszerował po najbliższej okolicy. Podczas wspólnego marszu nie zabrakło okrzyków witających wiosnę, muzyki granej na niesionych przez uczniów instrumentach. Powitanie wiosny sprawiło dzieciom wiele radości - wreszcie będą mogli cieszyć się ciepłymi promieniami słońca i możliwością spędzania czasu na zabawach organizowanych na świeżym powietrzu.

 

PROJEKT BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ

   W ramach projektu zostały zorganizowane warsztaty Design Thinking pod hasłem "Bezpieczeństwo w szkole i jej najbliższym otoczeniu". W trakcie trwania warsztatów uczniowie mieli za zadanie zidentyfikować niebezpieczeństwa, jakie występują w szkole oraz w jej najbliższym otoczeniu. Następnie dokonali ich oceny i wybrali te, które stanowią największe zagrożenie dla ich zdrowia lub życia. W kolejnym etapie wypracowali rozwiązania eliminujące je lub zmniejszające ich potencjał, a następnie wykonali prototypy tych rozwiązań, które docelowo zostaną przekazane dyrekcji szkoły oraz władzom Wydziału Edukacji Urzędu Miasta w Świdnicy.
Podczas warsztatów uczniowie nauczyli się pracować w mieszanych zespołach projektowych (klasy od 4 do 7), zdobyli umiejętność kreatywnego rozwijania swoich pomysłów oraz ich krytycznego oceniania. Dzięki temu wzrosła ich świadomość w zakresie bezpieczeństwa oraz odpowiedzialność za działania podejmowane w szkole oraz jej otoczeniu.
W warsztatach wzięli udział uczniowie z klas IV-VII, pracowali w sześciu zespołach po pięciu uczniów. Zajęcia realizowane były przez dwóch moderatorów posiadających doświadczenie w realizacji warsztatów Design Thinking wśród dzieci i młodzieży.


Więcej artykułów…

  1. MŁODZI AKTORZY Z KLASY 3A

Dodatkowe informacje