MALI KONSTRUKTORZY W ŚWIETLICY

W dniach 11–15 lutego 2019 r. dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej tworzyły skomplikowane konstrukcje w ramach zajęć pt.„Mali konstruktorzy”.

Celem zajęć było rozwijanie swobodnej ekspresji dziecka, wyobraźni, kreatywności, a także kształtowanie umiejętności dzielenia się i współdziałania.

A oto niektóre konstrukcje uczniów:


TRZECIOKLASIŚCI ZGŁĘBIALI TAJEMNICE MADAGASKARU

14 lutego 2019 r. uczniowie klas trzecich wzięli udział w niecodziennej lekcji o Madagaskarze.

Uczniowie klas trzecich w ramach zajęć edukacyjnych poznają rożne kontynenty. Poznali już osobliwości Europy i Azji. Przyszła kolej na Afrykę i... Okazało się, że Cyprian, uczeń klasy 3A, ma dziadka, który w październiku ubiegłego roku był na Madagaskarze i wyraził chęć podzielenia się z uczniami swoimi wrażeniami z podróży. Zatem 14 lutego br. uczniowie klas trzecich wraz ze swoimi wychowawczyniami zgromadzili się w sali lekcyjnej, aby wysłuchać opowieści pana Marka Michalaka, bo tak właśnie nazywa się dziadek Cypriana.

Madagaskar jest to tajemnicza wyspa położona na Oceanie Indyjskim, u wybrzeży Afryki. Jest to piękny kraj, ale bardzo biedny. Ponad połowa Malgaszów nie umie pisać ani czytać. Wielkie zainteresowanie wśród dzieci wzbudziły potężne baobaby. Drzewa te mogą osiągnąć 10 metrów średnicy! Wesoły nastrój przywołał widok lemurów. Jaka szkoda, że zwierzęta te zagrożone są wyginięciem. Pan Michalak pokazał dzieciom slajdy przedstawiające warunki życia Malgaszów: zakupy owoców na targu, kobiety noszące na głowie ciężary, bawiące się w oceanie dzieci, skromne chatki, ale i piękną stolicę - Antananarywę.

Dzieci z zainteresowaniem oglądały malgaskie instrumenty. Poczęstowały się suszonymi owocami mango i ananasa. Zadawały gościowi mnóstwo pytań. Na zakończenie pożegnały się z panem Michalakiem malgaskim uściskiem dłoni. Co to za uścisk? Można go zobaczyć na jednej z fotografii.

To była bardzo ciekawa lekcja! Dziękujemy!

JAK TO Z WALENTYNKAMI W KLASIE 2B BYŁO…

Jaki jest symbol Dnia Zakochanych? Kim był Św. Walenty? Dlaczego walentynki obchodzimy 14 lutego?

Na te i inne pytania związane z Dniem Świętego Walentego uczniowie klasy 2B znaleźli odpowiedzi, słuchając czytanego przez nauczyciela opowiadania pt. „Walentynki”. Dzień 14 lutego 2019 r. upłynął w klasie 2B w kolorze czerwieni oraz w atmosferze przyjaźni. Ubrani na czerwono drugoklasiści przynieśli symbole miłości: pluszowe serca, maskotki, czerwone balony. Dzieci rozmawiały na temat zwyczaju wysyłania kartek walentynkowych i obdarowywania się prezentami. Następnie wykonali kartki walentynkowe wg własnego pomysłu, które później losowali. A rodzice zadbali o słodki poczęstunek i upiekli dzieciom pyszne ciasteczka, oczywiście w kształcie serca.

Na koniec tych niecodziennych zajęć każdy uczeń otrzymał dyplom za aktywny udział w walentynkowej zabawie.

Ale najwięcej uśmiechu na twarzy dzieci wywołała wiadomość wychowawczyni, że z okazji walentynek nie będzie zadania domowego:)


 

Więcej artykułów…

  1. WALENTYNKI W KLASIE 2C

Dodatkowe informacje