WARSZTATY CHEMICZNE NA UNIWERSYTECIE WROCŁAWSKIM

15.03.18 r. kolejny raz uczniowie klas VII mieli możliwość rozwijać swoje zainteresowania poprzez indywidualne wykonywanie doświadczeń chemicznych w laboratorium.

Doświadczenia, które zostały wykonywane przez uczniów to: otrzymywanie tlenu w reakcji termicznego rozkładu KMnO4, otrzymywanie wodoru w reakcji cynku z kwasem solnym, badanie wpływu różnych czynników na szybkość reakcji chemicznej, wykrywanie obecności dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu.
Z relacji uczniów wynika, że zajęcia były bardzo ciekawe i interesujące. "Wyjazd z pewnością spełnił oczekiwania wszystkich, idealnie balansując między nauką a dobrą zabawą".

Opiekun - p. Monika Oleksy

http://doba.pl/dsw/artykul/sp-nr-8-odwiedza-uniwersytet-wroclawski/19753/33

 

PROGRAM EDUKACYJNY ,,RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ”

 Drodzy Rodzice!

Informujemy, że nasza szkoła przystąpiła do realizacji Programu Edukacyjnego ,,Ratujemy i uczymy ratować”.

W Polsce program ten prowadzony jest nieprzerwanie od kwietnia 2006 roku. W  naszej szkole zadania programowe realizowane są w klasach I-III.

Głównym celem programu jest poznanie przez uczniów zasad pierwszej pomocy oraz doskonalenie umiejętności podejmowania przez nich, jako świadków zdarzenia, działań ratujących życie.

Program RUR polega na prowadzeniu zajęć z podstawowych czynności ratujących życie. Dzieci oswajają się z ważnymi zagadnieniami, kształtowane są ich właściwe nawyki, a pierwsza pomoc staje się dla nich czymś naturalnym.

Do tej pory Programem Edukacyjnym „RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ” objętych jest 28 858 nauczycieli z 12 337 szkół. Stanowi to 91% wszystkich szkół podstawowych w Polsce. Blisko 3 miliony dzieci uczy się podstaw pierwszej pomocy.

http://doba.pl/dsw/artykul/szkola-podstawowa-nr-8-przystapila-do-realizacji-programu-edukacyjnego-ratujemy-i-uczymy-ratowac-/19444/33

KONKURS "CZTERY PORY ROKU" W ODDZIALE 0A

Z okazji zbliżającego się PIERWSZEGO DNIA WIOSNY 15 marca 2018 r. w oddziale OA  odbył się konkurs „CZTERY PORY ROKU”.

 Najmłodsi uczniowie mogli wykazać się wiedzą na temat  charakterystycznych cech pór roku, wymienić ich nazwy, różnice, przyporządkować rysunki do nazwy, rozwiązać zagadki i narysować ulubioną porę roku.

Na koniec wszystkie dzieci zgodnie stwierdziły, że czekają na WIOSNĘ!


Dodatkowe informacje