WARSZTATY CHEMICZNE NA UNIWERSYTECIE WROCŁAWSKIM
15.03.18 r. kolejny raz uczniowie klas VII mieli możliwość rozwijać swoje zainteresowania poprzez indywidualne wykonywanie doświadczeń chemicznych w laboratorium.
Doświadczenia, które zostały wykonywane przez uczniów to: otrzymywanie tlenu w reakcji termicznego rozkładu KMnO4, otrzymywanie wodoru w reakcji cynku z kwasem solnym, badanie wpływu różnych czynników na szybkość reakcji chemicznej, wykrywanie obecności dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu.
Z relacji uczniów wynika, że zajęcia były bardzo ciekawe i interesujące. "Wyjazd z pewnością spełnił oczekiwania wszystkich, idealnie balansując między nauką a dobrą zabawą".
Opiekun - p. Monika Oleksy
http://doba.pl/dsw/artykul/sp-nr-8-odwiedza-uniwersytet-wroclawski/19753/33
PROGRAM EDUKACYJNY ,,RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ”
Drodzy Rodzice!
Informujemy, że nasza szkoła przystąpiła do realizacji Programu Edukacyjnego ,,Ratujemy i uczymy ratować”.
W Polsce program ten prowadzony jest nieprzerwanie od kwietnia 2006 roku. W naszej szkole zadania programowe realizowane są w klasach I-III.
Głównym celem programu jest poznanie przez uczniów zasad pierwszej pomocy oraz doskonalenie umiejętności podejmowania przez nich, jako świadków zdarzenia, działań ratujących życie.
Program RUR polega na prowadzeniu zajęć z podstawowych czynności ratujących życie. Dzieci oswajają się z ważnymi zagadnieniami, kształtowane są ich właściwe nawyki, a pierwsza pomoc staje się dla nich czymś naturalnym.
Do tej pory Programem Edukacyjnym „RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ” objętych jest 28 858 nauczycieli z 12 337 szkół. Stanowi to 91% wszystkich szkół podstawowych w Polsce. Blisko 3 miliony dzieci uczy się podstaw pierwszej pomocy.
KONKURS "CZTERY PORY ROKU" W ODDZIALE 0A
Z okazji zbliżającego się PIERWSZEGO DNIA WIOSNY 15 marca 2018 r. w oddziale OA odbył się konkurs „CZTERY PORY ROKU”.
Najmłodsi uczniowie mogli wykazać się wiedzą na temat charakterystycznych cech pór roku, wymienić ich nazwy, różnice, przyporządkować rysunki do nazwy, rozwiązać zagadki i narysować ulubioną porę roku.
Na koniec wszystkie dzieci zgodnie stwierdziły, że czekają na WIOSNĘ!