WAGARY W MUZEUM DAWNEGO KUPIECTWA W ŚWIDNICY

   20 kwietnia 2016 r. uczniowie klasy 6a uczestniczyli w pierwszej lekcji z cyklu "Wagary w Muzeum" pt." Kiedy powstała Świdnica". Spotkanie to prowadziła pani Agnieszka Dudzińska – pracownik Muzeum Dawnego Kupiectwa.

Oto relacja z tego spotkania jednego z uczniów klasy 6a.

20 maja 2016 roku o godzinie 13:00 rozpoczęła się pierwsza lekcja z cyklu "Wagarów w Muzeum Dawnego Kupiectwa". Pani prowadząca pokazywała nam slajdy związane z początkami naszego pięknego miasta. Ja razem z Mateuszem Gaździńskim, Maćkiem Gołębiowskim i Magdą Gursztyn uważnie słuchaliśmy tego, co Pani mówiła. Pod koniec lekcji wszyscy przybyli zadawali pani prowadzącej pytania. Lekcja w muzeum  bardzo mi się podobała, gdyż zdobyłem wiele bardzo ciekawych informacji.
Szymon Silko, 6a


FINAŁ DOLNOŚLĄSKI IGRZYSK MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W MINISIATKÓWCE CZWÓREK

   19 kwietnia 2016 r. nasi uczniowie reprezentowali szkołę w Finale Dolnośląskim Igrzysk Młodzieży Szkolnej w Minisiatkówce Czwórek. Odbył się on na hali sportowej przy SP 1 w Świdnicy. Do rywalizacji przystąpiły po cztery zespoły w kategorii dziewcząt i chłopców, zwycięzcy swoich stref. Nasi siatkarze wygrali swoje pierwsze spotkanie 2-0 z SP 3 Góra. Niestety kolejne dwa mecze przegrywali w tie-breakach z drużynami SP 1 Kamienna Góra i zwycięzcami zawodów zespołem SP 1 Oława. Zmagania finałowe zakończyły się wręczeniem pamiątkowych dyplomów, medali i pucharów. Wyróżniono również najlepszych zawodników, wśród naszych reprezentantów prym wiódł Tomasz Antoniak. W Finale Dolnośląskim Igrzysk Młodzieży Szkolnej w Minisiatkówce Czwórek siatkarze z Ósemki zajęli III miejsce! Gratulujemy!
Klasyfikacja końcowa zawodów:
Dziewczęta:
1. SP 97 Wrocław
2. SP Janowice Wielkie
3. SP 1 Świdnica
4. SP 5 Jawor
Chłopcy:
1. SP 1 Oława
2. SP 1 Kamienna Góra
3. SP 8 Świdnica
4. SP 3 Góra


DRUGOKLASIŚCI ZAŁOŻYLI HODOWLĘ FASOLI

   19 kwietnia 2016 r. uczniowie klasy 2b założyli w swojej klasie hodowlę fasoli. Zanim dzieci wykonały swoje przyrodnicze doświadczenie, zapoznały się z budową rośliny fasoli oraz z etapami jej rozwoju. Następnie przygotowały słoiki z wodą, gazę, gumki recepturki i oczywiście nasiona fasoli. A kiedy fasolki zostały posadzone, uczniowie ustawili słoiki na parapecie okna i ...rozpoczęli codzienną obserwację przyrodniczą.


Dodatkowe informacje