SPEKTAKL EDUKACYJNY W KRAINIE MITÓW

   We wtorek, 31 stycznia 2017 r., wraz z innymi uczniami klas V i VI naszej szkoły wybraliśmy się na spektakl pt. „W krainie mitów".

   Recenzuję przedstawienie teatralne pt. „W krainie mitów”. Opowiada ono o rodzeństwie, które wraz z klasą wybrało się do muzeum. Tam dzieci przeżyły niesamowite przygody. Moim zdaniem mocnymi stronami przedstawienia byli aktorzy. Odegrali oni kawał dobrej roboty. Świetnie wczuli się w swoje role. Kolejnym plusem były światła, ponieważ dostosowały się odpowiednio do nastroju danej sceny.
Uważam, że minusem był dym wydostający się z puszki Pandory. Mam takie zdanie, ponieważ dym ten miał nieprzyjemny zapach. Kolejnym minusem w moim odczuciu była zbyt głośna muzyka, z czasem wręcz natrętna.
Mimo wszystko myślę, że spektakl był ciekawy, miło się go oglądało i całość się świetnie zgrała. Podsumowując, sztukę oceniam dobrze, warto ją obejrzeć, choć można doszukać się kilku błędów.
Kamila Pudłowska, kl.5d

   Recenzuję spektakl pod tytułem  „W krainie mitów”, który odbył się 31 stycznia. Były tam sceny z mitów, które omawialiśmy na lekcji języka polskiego.
W spektaklu podobało mi się to, w jaki sposób aktorzy byli ubrani i ucharakteryzowani: wyglądali na dwunastolatków. Podobał mi się też sposób ruchów aktorów, było widać ich zaangażowanie podczas przedstawianego spektaklu.
Były też momenty, które mi się nie podobały - kiedy np. puszczali dym, wtedy wszystko przeniosło się na widownię i nie było miło to wdychać. Czasem, kiedy były efekty dźwiękowe, to były głośno puszczane, ale poza tym to wszystko mi się podobało.
Polecam ten spektakl, ponieważ wprowadził mnie w miły nastrój. Może Ciebie też wprowadzi?
Natalia Makowska, kl.5c

   Recenzuję spektakl pod tytułem „W krainie mitów”, który miałam przyjemność obejrzeć. Spektakl był warty obejrzenia, ponieważ sami aktorzy wprawiali w wesoły nastrój. Wczuli się w swoje role wspaniale. Odgrywali je nie tylko mówionym tekstem, ale i całym ciałem. Charakteryzacje aktorów, w tym przypadku rodzeństwa Witkowskich (siostra i brat), bardzo mi się podobały. Same skarpetki czy bluzki były kolorowe, dzięki czemu aktorzy wyglądali bardzo śmieszne.
Rekwizyty wyglądały na prawdziwe greckie dzbany i przedmioty. Oświetlenie i efekty dźwiękowe były bardzo realistyczne. Światła gasły, a po nich zapalały się mniejsze i ciemniejsze, a z puszki Pandory wylatywał biały dym.
Główni bohaterowie byli w muzeum. Zrobili nieładny żart swojemu nauczycielowi i panu ochroniarzowi. Uciekali i biegali po całym muzeum, aż w końcu, gdy byli już sami, Olka (główna bohaterka) otworzyła puszkę Pandory, z której powyskakiwały różne postaci mityczne: król Midas, Prometeusz, Syzyf, Pytia. Niestety wskutek tego rodzeństwo nie mogło wrócić do domu. Ale można było wyjść z tamtego świata: trzeba było stworzyć nić Ariadny. Po kolei wszystkie te postacie, które widziało rodzeństwo Witkowskich, zostawiały przedmioty służące za cztery żywioły, z których trzeba było stworzyć nić.
Ten spektakl bardzo mi się podobał. Jest naprawdę wart obejrzenia. Był ciekawy i można się z niego nauczyć na przykład, co to jest syzyfowa praca: mama sprząta nasz pokój-na drugi dzień jest brudno-mama sprząta-jest brudno, itd... Właśnie na przykładzie Syzyfa, który musiał wtoczyć głaz na samą górę, najlepiej wytłumaczyć, że jest to taka praca, która nie ma praktycznie końca.
Polecam iść do teatru, aby obejrzeć właśnie ten spektakl. Wiele możecie się nauczyć, ale i też uśmiać.
Wiktoria Podleśna, kl. 5c

   We wtorek, 31 stycznia 2017 r., wraz z innymi uczniami klas V i VI naszej szkoły wybraliśmy się na spektakl pt. „W krainie mitów". Przedstawienie rozpoczęło się o godz. 11: 50 w sali Świdnickiego Ośrodka Kultury.
Akcja sztuki rozgrywała się w muzeum, gdzie uczniowie jednej z klas wraz ze swoim nauczycielem historii oglądali eksponaty. Tematem przedstawienia były przygody pary bliźniąt - Oli i Michała Witkowskich,  którzy zgubili się podczas wycieczki klasowej do muzeum. Rodzeństwo nie było zainteresowane wystawą i bawiło się w chowanego. Na skutek swojego niewłaściwego zachowania dzieci zgubiły się, a bezmyślne zachowanie Oli sprawiło, iż uwolniła ona nieszczęścia z puszki Pandory…
Dzięki przygodzie dzieci poznały znaczenie związków frazeologicznych: puszka Pandory, nić Ariadny, koń trojański. Ponadto Ola i jej brat Michał zrozumieli, że nie wolno oddalać się od grupy. Strażnik muzeum przypomniał małym urwisom, że nie można dotykać eksponatów wystawionych w muzeum.
Bardzo podobała mi się gra aktorów i zastosowanie efektów specjalnych. Publiczność nagrodziła artystów gromkimi brawami. Spektakl dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń i pogłębił wiedzę na temat mitów. Warto było obejrzeć to przedstawienie, ponieważ  było ono bardzo ciekawe i pouczające. Z przyjemnością obejrzałbym ten spektakl jeszcze raz.
Jakub Piotrowski, kl. 5c

PRACOWITY STYCZEŃ DLA SZKOLNEGO CHÓRU

   Początek roku 2017 okazał się dla członków chóru szkolnego „Libro di muzica”, który działa w naszej szkole od 19 lat, bardzo pracowity. 19 stycznia 2017 r. młodzież z SP 8 dała koncert kolęd w Kościele Św. Andrzeja Boboli w Świdnicy.

http://regionfakty.pl/region-wszystkie/swidnica/pracowity-styczen-libro-di-muzica-foto/


 20 stycznia 2017 r. chórzyści odwiedzili Dom Dzienny "SENIOR-WIGOR", dając możliwość wysłuchania świdnickim seniorom kolęd w opracowaniu dwu i trzygłosowym na chór dziecięcy, gry na flażoletach oraz wspólnego śpiewania. Koncert zakończył się poczęstunkiem. Dzieci miały możliwość rozmowy z seniorami na temat muzyki i nie tylko. Seniorzy samodzielnie zrobili dla chóru drzewko szczęścia, które wręczyli dyrygentowi, p. Kamilli Banaszczyk.


23 stycznia 2017 r. chór odwiedził Szkołę Podstawową nr 8 w Jeleniej Górze. Obie szkoły wspólnie dały koncert dla jeleniogórskich uczniów. Po koncercie miały miejsce warsztaty instrumentalne, na których uczniowie ze świdnickiej "Ósemki" mieli możliwość grania na instrumentach z instrumentarium Orffa (dzwonki, metalofony, ksylofony), których w naszej szkole nie ma, a jeleniogórska "Ósemka" na bum bum rurkach przywiezionych przez nas. Wspólnie grało ok. 60 dzieci. Wrażenia były niesamowite i dla wykonawców, i słuchaczy. Warsztaty wspólnie przygotowały nauczycielki obu szkół, p. Anna Szewczuk z Jeleniej Góry i p. Kamilla Banaszczyk ze Świdnicy. Całość prowadziła p. Anna Szewczuk. To wspólne spotkanie ma być początkiem współpracy między szkołami. Właśnie powstaje projekt międzyszkolny "ARTYSTYCZNA INTEGRACJA ÓSEMEK".

http://dsw.doba.pl/artykul/osemka-moze-byc-dumna-ze-swojego-choru-/13762/33


27 stycznia 2017 r. nasz chór brał udział w "Świdnickim Kolędowaniu", które miało miejsce w Świdnickiej Katedrze. Do tej pory impreza ta była zarezerwowana tylko dla chórów szkół muzycznych z Dolnego Śląska i był to konkurs, ale w tym roku zmieniono formułę i do wspólnego kolędowania zaproszono świdnickie chóry i zespoły: z MDK, z III LO, z Seminarium Duchownego i nas-z SP 8. Nasze dzieci były wspaniałe. Mimo bardzo niskiej temperatury w świątyni pięknie zaśpiewały wiązankę kolęd "Chwała bądź na wysokości" i  "Zapłonęła gwiazda", a wszystko w układzie na trzy głosy a cappella.

http://regionfakty.pl/region-wszystkie/swidnica/anielskie-glosy-w-swidnickiej-katedrze-foto/


Kolędowanie "Libro di muzica" zakończyła koncertem w Kościele  Matki Boskiej Fatimskiej w Witkowie. Dzieci swoim śpiewem wzbogaciły czas po niedzielnej mszy. Chórzystom podziękowano oklaskami na stojąco, a Rada Parafialna przygotowała poczęstunek i czekolady.


 

Dziękujemy naszym chórzystom za ciężką pracę, a rodzicom za wytrwałość i cierpliwość.

Więcej zdjęć można obejrzeć w GALERII w zakładce CHÓR SZKOLNY.

II DOLNOŚLĄSKI KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO "ZDOLNY ŚLĄZACZEK"

   Gratulujemy uczennicy klasy 6b Olimpii Pijanowskiej, która uzyskała tytuł FINALISTY II DOLNOŚLĄSKIEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO zDolny Ślązaczek dla uczniów szkół podstawowych Dolnego Śląska. Sukces Olimpii jest tym większy, że w konkursie udział wzięło łącznie ponad dziesięć tysięcy uczestników z niemal pięciuset szkół podstawowych! Po etapie szkolnym i powiatowym do ścisłego finału zakwalifikowało się 56 uczestników.
Część pisemna, którą Olimpia pisała 27 stycznia,  trwała 80 minut i wymagała wypełnienia 14-stronicowego arkusza konkursowego, który zawierał zadania sprawdzające umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem, pisania oraz bardziej zaawansowanej znajomości (w stosunku do etapu szkolnego i powiatowego) leksyki, gramatyki i ortografii, a także bardziej szczegółowych (w stosunku do etapu szkolnego i powiatowego) zagadnień związanych z realioznawstwem krajów anglojęzycznych.
Część pytań etapu finałowego zDolnego Ślązaczka  odnosiła się do treści wzruszającej lektury konkursowej  ‘White Fang’  („Biały Kieł”) Jacka Londona, którą Olimpia musiała przeczytać w oryginale i zapamiętać wiele szczegółów.
I jak widać udało się to znakomicie!
Wszystkie etapy konkursu przyniosły wiele emocji, dobrej zabawy i mnóstwo satysfakcji.

Dodatkowe informacje