POLECAMY RODZICOM

 

Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
Adele Faber, Elaine Mazlish

Nowe, odświeżone graficznie i wzbogacone suplementem zawierającym doświadczenia rodziców polskich, wydanie znakomitego poradnika pedagogicznego. To książka ze wszech miar praktyczna, a nie teoretyczna. Autorki pokazują, jak w prosty i niezwykle skuteczny sposób opanować sztukę skutecznej komunikacji z dziećmi. Liczne przykłady i wskazówki wzięte z codziennych doświadczeń ułatwiają nie tylko rozwiązywanie najczęstszych problemów wychowawczych (np. stawianie granic, formułowanie oczekiwań), ale obrazują również metody budowania silnych więzi emocjonalnych między dorosłymi a dziećmi.

Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały 
Adele Faber, Elaine Mazlish

Po kilkunastu latach autorki bestsellerowej serii ‘‘Jak mówić..’‘ wracają do swoich czytelników bogatsze w rodzicielskie doświadczenia z rozwiązaniem problemów wychowawczych typowych dla ‘‘buntowniczego’‘ okresu dorastania...

Jak mówić, żeby dzieci się uczyły
Adele Faber, Elaine Mazlish

Poradnik pokazuje niezwykłą technikę dialogu z dziećmi (radzi, co mówić i kiedy to mówić) w domu i w szkole. Buduje most nad przepaścią miedzy rodzicami i nauczycielami a dziećmi, które dzięki dobremu wzajemnemu porozumieniu się mają szansę stać się kochającymi i twórczymi osobami w dorosłym życiu.

Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być
Adele Faber, Elaine Mazlish

Autorki bestsellerowych książek o wychowaniu od lat cieszą się niesłabnącą popularnością, jako ekspertki w dziedzinie komunikacji między rodzicami a dziećmi. Tym razem ich mądre rady dotyczące świadomego i pełnego szacunku rodzicielstwa zostały ujęte w zwięzłej formie podręcznika. Bazując na inspirujących doświadczeniach rodzin z całego świata, autorki pokazują, że każdy, nawet najbardziej zapracowany rodzic może nabrać umiejętności, jakie zawsze „chciał mieć”: spokojnego rozwiązywania rodzinnych konfliktów, stawiania dzieciom granic i zachęcania ich do współpracy.

Dlaczego dzieci kłamią?
Paul Ekman

Trudno w to uwierzyć, a jednak Paul Ekman, światowej sławy ekspert w dziedzinie wykrywania kłamstwa, przypadkiem dowiedział się… że został okłamany przez swojego 13-letniego wówczas syna, Toma. Wiadomość ta była szokująca zarówno dla Ekmana-ojca, jak i dla Ekmana-naukowca. Postanowił więc dowiedzieć się jak najwięcej na temat kłamstwa wśród dzieci, a do spisania tej wiedzy zaprosił syna i żonę. Efektem rodzinnej współpracy jest wartościowa, poparta pierwszorzędną wiedzą z zakresu psychologii, ale także inspirowana codziennym życiem, książka.

Maria i Ja
Miguel Gallardo

Niezwykła książka, do której inspiracją była córka autora: Maria ma 12 lat, zaraźliwy śmiech, unikalne poczucie humoru i ma autyzm. „Maria i ja” jest książką, ale nie klasyczną, ani też typową. To ilustrowana historia kilku ostatnich dni lata, które autor spędził ze swoją córką Marią w jednym z kurortów wakacyjnych. Komunikacja Miguela i Marii opiera się na rysunkach, co stanowi jedną z alternatywnych form porozumiewania się z osobami z autyzmem. Taka też jest książka, pełna obrazów, które są naturalną formą ekspresji dla profesjonalnego ilustratora Miguela Gallardo. To subtelna, obiektywna, ale przede wszystkim pełna ciepła i humoru opowieść, która wprowadza nas w świat osoby z autyzmem i pomaga ten świat odkrywać. Patrzymy na Marię oczami ojca, próbujemy zrozumieć jej potrzeby, lęki, niepokoje. Założeniem publikacji jest szerzenie wiedzy o autyzmie, a tym samym – ułatwianie osobom z tym zaburzeniem pełniejszego uczestnictwa w życiu społecznym. Osobista opowieść autora o wyjątkowej relacji jego i Marii to także próba przełamania stereotypów. - Chciałem, żeby ludzie ją poznali, żeby odkryli, że niepełnosprawność jest czymś innym niż myśleli dotychczas - powiedział w jednym z wywiadów udzielonych hiszpańskiemu dziennikowi „El País”. - Ta książka jest dobrą lekturą dla całej rodziny – dodaje.

Zespół Aspergera. Zrozumieć aby pomóc
Agnieszka Kozdroń

Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi. Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata. Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera.

Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera ogólną charakterystykę zespołu Aspergera. Drugi fragment książki adresowany jest do pedagogów, którzy już od edukacji przedszkolnej mają do czynienia z dziećmi z zespołem Aspergera. Autorka przedstawiła zagadnienia związane z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi dziecka z diagnozą zespół Aspergera oraz omówiła praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych. Trzecia część książki skierowana jest do rodziców i zawiera wszystkie te treści, które od momentu podejrzenia zaburzeń rozwojowych, przez proces diagnostyczny i terapeutyczny, aż do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, są istotne i ważne w procesie wychowania do dorosłości.

Dodatkowe informacje